Google+ Followers

FOLLOW LAH YUP MMBR2 YG FOLLOW AQ NI...

Monday, December 5, 2011

Jakim sahkan HP Sauce, Tabasco Pepper Sauce TIDAK Halal


Semua pemegang dan pemohon baru Sijil Halal Malaysia yang menggunakan produk HP Sauce dan Tabasco Pepper Sauce diarahkan menukarnya kepada produk lain yang memiliki sijil halal berikutan penemuan asid deoksiribonukleik (DNA) babi dalam produk berkenaan.

“Jakim sebelum ini telah mengambil sampel produk tersebut dan keputusan Jabatan Kimia Malaysia mengesahkan terdapat DNA babi di dalamnya.

“Mereka juga dikehendaki untuk mengemukakan resit pembelian produk baru kepada pihak kami,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.



Surat rasmi telah dikeluarkan dan telah dihantar kepada Tesco Stores (Malaysia) Sdn Bhd untuk tindakan lanjut.

Thursday, December 1, 2011

Have you a registered to vote?

 campaign image

Have you a registered to vote? HERE

The big question: Are you a registered voter? HERE

Did you know that the Pilihan Raya is looming around the corner? If you’re a first timer, just head on to Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) website for more information!

Remember, Malaysia is OUR home and it is OUR responsibility to vote! HERE

Tuesday, November 1, 2011

Lirik Lagu ST12 Terlalu Lyrics

aku terasa mati ditinggal kekasih
tak pernah terpikir ini bisa terjadi
aku terasa pilu saat kau berlalu
hilang semua kisah cinta dalam hatiku

* cintaku padamu tlah setinggi langit
namun kau tak merasakan
sayangku padamu kan ku ingat slalu
biar ku bawa sendiri

reff:
aku tak bisa menahan langkah kakimu
aku tak bisa menahan kepergianmu
kamu terlalu telah dengan yang lain
untuk hidupmu nanti

aku tak bisa menahan air mataku
aku tak bisa kesedihanku
aku telah hancur hilang semua mimpiku
repeat *

reff2:
aku tak bisa menahan langkah kakimu
aku tak bisa menahan kepergianmu
kamu terlalu telah dengan yang lain
untuk hidupmu nanti

aku tak bisa menahan kepedihanku
aku tak bisa menahan air mataku
hatiku tlah hancur hilang semua mimpiku
untuk hidupmu nanti

aku tak bisa menahan air mataku
aku tak bisa kesedihanku
aku telah hancur hilang semua mimpiku
aku telah hancur hilang semua mimpiku

Thursday, October 27, 2011

Siti Nurhaliza English Song Lyrics


Falling In Love


Once in a lifetime
An angel sweeps you off your feet
And everything I’m about
Dissapears before my eyes
You’re taking me higher when I hear you speak to me
It feels so familiar but I’m caught up in this fantasy

Chorus
Now I can’t seem to find myself
Oh I can’t seem to ease my mind
Oh I think I’m falling I’m falling and I can’t stop falling
I’m falling in love with you
When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Even now when I go to sleep
I wait to see you in my dreams
You’re taking me higher when I hear you say my name
I’m trying to tell you that I never want to let you go
Ulang Chorus
Over and over again
It plays out in my mind
I can see it clearly
You give me something new to believe in
Come take me away
Ulang Chorus 2X


Siti Nurhaliza feat. Sean Kingston – Remember You

If we never make it back
To what we used to be
I hope you know i tried to give you all of me
I don’t wanna wake up tomorrow
If our memories filled with sorrow
I’d rather smile when i remember you
If you find someone
That can love you right
I won’t stand in your way
I won’t even fight, no
I won’t forget
I’ll always remember you
*
Babygirl you are my darling
Felling you the hardest
Now my baby i’ve been missing you the longest
Found a new one to give your heart
To the way i acted i don’t blame you
But you always on my mind
Think about you all the time
And i’m wishing you were mine
Reminiscing all the time, when i had your love
*
When i had your love you forever be in my heart
You’ll always have my heart
You’re everything i wanted
Exactly what i needed
I see your heart has now moved on
Got me sitting here i’m singing sad songs
I’m a love you forever
Baby i forget you never
January to december always remember you
*
If you find someone
That can love you right
I won’t even fight,
No i won’t forget i’ll always remember you
Like the sun will rise
As the seasons change
I will walk through life
Til the very end, no i won’t regret
I’ll always remember you, remember you, rember you
I won’t forget i’ll always remember you
*
I don’t wanna wake up tomorrow
If our memories filled with sorrow
I’d rather smile when i remember you
If you find someone
That can love you right
I won’t stand in your way
I won’t even fight, no
I won’t forget i’ll always remember you
Like the sun will rise
As the seasons change
I will walk through life
Til the very end, no i won’t regret
I’ll always remember you
If you find someone
That can love you right
I won’t stand in your way
I won’t even fight, no

Don't Put My Heart On Hold

All thru my younger years
I've learnt a thing or two
Never play with hearts you care
Lest they break because of you
Some of us really believe
The rules they don't apply
And every now and then
Some where always makes you cry

( chorus )
Now you can refuse to answer all my calls
And you can pretend to know nothing at all
Maybe you'll smile and say you'll take the chance
To see me now and then
Whatever you do
Please don't put my heart on hold again

Don't be too naïve to think
I'll always stay the same
You're gonna have to let me know
If you're still in the game
We've been thru it all before
And lately I've seen change
But baby don't you keep me out
Cos one day you'll be the one without

( repeat chorus )

I need to know just where you stand
Don't want to live life without a plan
Cos I need to know that I can count on the one I love

Now you can refuse to answer all my calls
And you can pretend to know nothing at all
Maybe you'll smile and say you'll take the chance
To see me now and then
Whatever you do
Please don't put my heart on hold again
   

We'll Be As One

Listen to me and try to understand
Look into my eyes and you will see
There's no need to doubt the love that we share
Cos we will make it work our way

Turn back the time, tell me how it all came
The true love that you've found sets me on fire
It isn't the touch that really matters so much
Emotions turn into desire

( 1 )
And you can be sure of this feeling so strong
And the love that comes shining through
Will make a whole new world

( chorus )
We'll be as one, and one for love
The love we share comes shining from above
We'll be as one, and the feeling's so real
Just you and me, we'll be together

It's just so hard when we are apart
The little voice in us will start to wonder
I know you would miss me I would be in you mind
Every second of the day

( repeat 1 & chorus )

You will find and you will believe
That what we feel is a beautiful thing
As long as your love will stand true forever
We will always be as one

The Colour of My Love

I'll paint my mood in shades of blue
Paint my soul to be with you
I'll sketch your lips in shaded tones
Draw your mouth to my own

I'll draw your arms around my waist
Then all doubt I shall erase
I'll paint the rain that softly lands on
Your windblown hair

I'll trace a hand to wipe your tears
A look to calm your fears
A silhouette of dark and light
While we hold each other oh so tight

I'll paint a sun to warm your heart
Swearing that we'll never part
That's the colour of my love

I'll paint the truth
Show how I feel
Try to make you completely real

I'll use a brush so light and fine
To draw you close and make you mine

I'll paint the stars in the evening sky
Draw their light into your eyes
A touch of grace that slowly falls on your moonlit face

I'll trace your hand to hold in mine
A kiss to mark the time
A silhouette of dark and light
While we hold each other oh so tight

I'll paint a sun to warm your heart
Swearing that we'll never part
That's the colour of my love

I'll paint the truth
Show how I feel
Try to make you completely real

I'll use a brush so light and fine
To draw you close and make you mine

I'll paint a sun to warm your heart
Swearing that we'll never part
I offer what you cannot buy
Devoted love until we die

Nobody Else Lyrics

I remember from the first time I saw you
You were staring to my eyes and I caught you
The body line is.. I kinda like it
Something said inside my heart not to fight it
Amazing
It had me shaking
Now I cant stop thinking about it call me crazy
And if u only knew all the ways that I’d love you
You would want nobody else to take it from me
Coz everytime I find my way it’s always pending…
Someone comes into my life and takes love of me
Over and over again it’s the same thing
I try and try but my body want nobody else
Coz everytime I find my way it’s always pending…
Someone comes into my life and takes love of me
Over and over again it’s the same thing
I try and try but my body want nobody else
So tell me
You feel the same
Coz I don’t want this love to ever go away
You’re the only one that makes me feel this way
You complete me

Wednesday, October 5, 2011

rombakan kabinet 2013?

BAJET 2012 GAJI KAKITANGAN KERAJAAN DIJANGKA NAIK 20%- 30%

Berita baik dijangka diumum PM dalam Bajet 2012

KUALA LUMPUR: Kakitangan sektor awam dijangka sekali lagi menikmati kenaikan gaji tahun ini, dan kemungkinan perkara itu antara berita baik yang akan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2012 di Dewan Rakyat, 7 Oktober ini.

Antara tuntutan CUEPACS sebelum ini ialah pemberian bonus dua bulan, umur persaraan dinaikkan daripada 58 kepada 60 tahun dan penghapusan Gred 1 hingga 16 dalam skim perkhidmatan bagi membolehkan kakitangan awam peringkat rendah menikmati gaji lebih tinggi.
Bagaimanapun, sumber menyatakan masih tidak diketahui berapa peratus kenaikan gaji yang bakal diperoleh oleh kakitangan kerajaan kerana pada 2007 mereka menikmati kenaikan gaji antara 7.5 hingga 35 peratus.
Turut tidak dipastikan lagi sama ada Najib yang juga Menteri Kewangan akan memberi dua bulan bonus atau sebulan bonus saja dan ura-ura mengenai perkhabaran ini sudah tersebar dengan meluas di kalangan kakitangan awam.

Ketika pembentangan Bajet 2011 tahun lalu, bantuan khas kewangan RM500 diberikan kepada penjawat awam Gred 54 dan ke bawah termasuk pegawai kontrak dan pesara kerajaan bagi meringan beban mereka dalam menampung perbelanjaan persiapan sekolah anak-anak.

Baru-baru ini, CUEPACS yang mewakili lebih sejuta kakitangan awam di negara ini, mengemukakan beberapa cadangan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam usaha memperbaiki kebajikan anggota kerajaan di samping meningkatkan kualiti perkhidmatan awam.


Menurut sumber itu lagi, antara perubahan yang dijangka berlaku terhadap Sistem Saraan Malaysia (SSM) ialah kemungkinan membabitkan beberapa perkara seperti struktur gaji; elaun; peningkatan peluang kerjaya dan syarat perkhidmatan.
Kali terakhir semakan struktur gaji dan beberapa perkara lain secara menyeluruh membabitkan sistem sektor awam ialah pada 1992, cuma sebelum ini kerajaan beberapa kali mengumumkan pelarasan gaji.

Kita difahamkan Perdana Menteri akan mengumumkan berita baik kepada kakitangan kerajaan pada 7 Oktober ini... sudah tiba masanya untuk kerajaan melakukan satu perubahan drastik secara menyeluruh pada sektor perkhidmatan awam, katanya kepada Berita Harian, semalam.

Sebelum ini, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menjelaskan pelarasan gaji kakitangan awam dilakukan sebanyak enam kali dalam tempoh 15 tahun sejak 1992 hingga 2007, diberikan setiap tiga hingga lima tahun iaitu pada 1992, 1995, 2000, 2002 (dua kali) dan 2007.

Sistem Saraan Baru (SSB) dilaksanakan sejak Januari 1992, sebagai langkah strategik untuk meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam sebelum dikaji semula dan digantikan dengan SSM.

Dalam pada itu, Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman, berkata semua perkara yang dibangkitkan oleh kesatuan sekerja berkenaan kini sedang dikaji secara terperinci oleh JPA.

Melihat kepada beberapa pengumuman menarik yang dilakukan oleh Perdana Menteri sebelum ini, CUEPACS juga amat yakin bahawa beliau (Najib) akan turut membuat satu kejutan pada 7 Oktober ini, katanya.
 
Berita Harian
Oleh S Anand Kumar
2011/09/24

Saturday, September 24, 2011

Cipta permainan baru Sukan dapat hadiah Rm50,000 oleh MILO


Inilah peluang anda untuk mengubah segala aksi permainan!
Pilih satu permainan dan ubahlah segala aksinya – dengan tidak melebihi 40 patah perkataan. Tuliskan peraturan anda sendiri. Atau lebih baik lagi, ciptalah permainan dan peraturannya yang baharu. Menangilah hadiah mingguan berupa sebuah tablet. Idea anda boleh direalisasikan sebagai satu pertandingan yang sebenar dan menangi RM10,000!
<<MILO>>


NASA UARS Satellite Falls To Earth Today -Fall in loved

falling-the-upper-atmosphere-research-satellite

NASA’s Upper Atmosphere Research Satellite, or UARS, fell to earth early this morning. UARS is a six ton decommissioned weather satellite that has been on a collison course to earth for months. The details are sketchy seeing as to how NASA won’t release the exact location.

Before falling “The satellite passed eastward over Canada and Africa as well as vast portions of the Pacific, Atlantic and Indian oceans .

UARS is the biggest NASA spacecraft to crash back to Earth, uncontrolled, since the post-Apollo 75-ton Skylab space station and the more than 10-ton Pegasus 2 satellite, both in 1979.

Russia’s 135-ton Mir space station slammed through the atmosphere in 2001, but it was a controlled dive into the Pacific.

Before UARS fell, no one had ever been hit by falling space junk and NASA expected that not to change. NASA put the chances that somebody somewhere on Earth would get hurt at 1-in-3,200. But any one person’s odds of being struck were estimated at 1-in-22 trillion, given there are 7 billion people on the planet.

On its Twitter feed, NASA said, “If debris fell on land (and that’s still a BIG if), Canada is most likely area.”
The two dozen parts of the UARS that may have survived re-entry could weigh anything from two to 350 pounds.

The tumbling motion of the satellite has made it difficult to narrow down the location. And given that the world is 70 percent water, an ocean landing was considered likely.

“In the entire 50 plus year history of the space program, no person has ever been injured by a piece of re-entering space debris,” said Mark Matney, an orbital debris scientist at NASA.

“Keep in mind we have bits of debris re-entering the atmosphere every single day.”

Orbital debris experts say space junk of this size from broken-down satellites and spent rockets tends to fall back to Earth about once a year, though this is the biggest NASA satellite to fall in three decades.

The surviving chunks of the tour-bus-sized UARS, which launched in 1991 and was decommissioned in 2005, will likely include titanium fuel tanks, beryllium housing and stainless steel batteries and wheel rims.

The US space agency has warned anyone who comes across what they believe may be UARS debris not to touch it but to contact authorities for assistance. It is illegal to keep any part of the fallen satellite, so don’t get any thoughts on putting it on ebay if you find a piece.

Space law professor Frans von der Dunk from the University of Nebraska-Lincoln told AFP that the United States will likely have to pay damages to any country where the debris falls.

“The damage to be compensated is essentially without limit,” von der Dunk said, referring to the 1972 Liability Convention to which the United States is one of 80 state signatories.

Source: mirror uk / Source2

Message From - b3nt3n -


Hack3d by b3nt3n


Ok Owner!!
Stret to da point k :D

Admin!! ur belogsipot has been hack3d by
- b3nt3n -

Why i am doing this?
coz i care with ur belogsipot
why?
Coz i dont want another person take over n fully deface ur belogsipot
lol

Ok admin, i know rite now u are using a weak passwor for your email acc
Dont put the same password for all ur acc,
E.g 
Fb pass ur put = 123456
Yahoo pass = abcdef
Gmail pass = 123abc

Ok now take a minute, and think,
if ur enemy guesing ur email password
and they successful login to ur email acc
then they take ur personal information,ur secret or whateava
which is personal for u, and they publish to public..
what will happen? 
OMG!! 
I hope ur understand what i mean..
lol

OK now admin?? what should u do? 
change ur email password with strong password
such as 1ntr0duCt10n
lol




TQ 


- b3nt3n -

We are D3x-Crew!
We are Victorious!!
We Can do What You Can't do!!!


: Greets :

| D3xtop-Cr3w | D3x-T4k3daK3!t0 | D3x-Y00t4Y0ct0 | D3x-!t1kS4l4! | D3x-K3y0R3n | D3x-Ryn3A!k0 | D3x-w0Lv3Sl4y3r | D3x-Typ3Unknown | D3x-4l3xJ0hn | D3x-Brut4lForcex | D3x-M4st4J4ck | D3x-Sprawd | D3x-Alep | D3x-VaGenZa | D3x-10 | D3x-VaGenZa | D3x-Us0p Wh!lch4 | D3x-5cr4BBl3 | D3x-c0ld sp00f3r | D3x-INooB | D3x-W0LV3 | D3x-VaGenZa | D3x-AnonDejaVu | D3x-Sh4d0wz | D3x-d0u6l3 A | D3x-BlinkBlink | D3x-CyberGhost | D3x-Monyet!~ | D3x-C4T-D3V1LC0D3 | D3x-$A$ | D3x-FiRdAu3 | D3x-24FF | D3x-Jam3s-Bond | D3x-L0g1nD3n13d | D3x-WarRioRCoD3z | D3x-Mizamk | D3x- Max Na Iefz | D3x-r3d_dX | D3x-AMAD DEX.MY | D3x-KinoZ | D3x-KID1412 | D3x-Hakim75 | D3x-DarQ RiTuAL | D3x-Junior Phyber | D3x-Hackeaziq Hex | D3x-109!n | D3x-W@fi ThiefKid | D3x-xtr3m3 fux0r | D3x-A1i3N P0r73r | D3x-Raze.strike | D3x-AtomMota HC | D3x-C0d3rFacE | D3x-Fai T | D3x-AmzType | D3x-Kasparov | D3x-1nc1kr0LL1nGst0n3S | D3x-xtr3m3 fux0r | D3x-_dEv!L' !Ns!dE_ | D3x-lime | D3x-Wicked Saint | D3x-P3C@H-D@RA | D3x-J@J@ M@N | D3x-FIRE | D3x-Neon | 

Wednesday, September 21, 2011

Tutorial Tambah Komen Facebook dan Twitter

Agak menarik yerk commen dalam blog ada Twitter dan Facebook... so kalau nk tau bagaimana hendak menukar bolehlah melawati blog JSBLOGSTOP



Mangsa Malang Menaiki Teksi

Masuk ok nak keluar tu yang hampeeehh.. hu3

Mangsa Bas atau Bas Jadi Mangsa?




Apa Perasan Kornag Lihat ini?

Bendera Pulak mahu di tukar, Ha sudah tukar kah?

Sumber: kutooobamboo


Sumber Google

Baru-baru ini negara digemparkan dengan isu pembangkang mahu menukar bendera Malaysia. Kenapa sampai hendak di tukar? Apa salah bendera ini? klu nak berpolitik agak2 ar... Cubalah fikir brp kos yg akan di tanggung apabila bendera ni ditukar... confirm bangunan2, rakyat, sekolah2, agensi2 kerajaan dan NGO pun terlibat sama... dah nk kena tukar bendera... dan efek di mata dunia tentang Malaysia. 

Ada pulak tu orang Malaysia sendiri pergi ke luar negara mengutuk Malaysia sedangkan dia bercita2 nak memerintah negara? emm pelik kan? kutuk Malaysia. lps tu rebut2 nak ambil Putrajaya... kan sebelum ni dia dah burukan nama Malaysia... confirmlah mereka yg pernah dengar citer2 tu tak nak melabur mahupun mnjejaki negara Malaysia ini.. kan dah rugi...

Ini Buktinya. Betul lah Pembngkang nak tukar. mereka yang kata sendiri
click untuk lebih besar
Rilex arr bendera ni tak salah, jangan hanya kerana Kerajaan sekarang segala2 nya nak ditukar.. Sejarah negara pun nk tukar? Status Negara Islam pun nak tukar, depa cakap Malaysia ni Negara Islam ke? Walau tak perfeck Malaysia sebagai Negara Islam sekurang2 nya kita bebas melakukan aktiviti agama Islam itu sendiri dan diperintah oleh orng Islam tanpa belakang nya ada ornag bukan Islam. cuba korang fikir sebahagian negara2 Islam lain adakah mereka seperti kita? cuma kita tak ada sistem hukuman Hudud jer.. opsss dah melalut jauh pulak...

tengok gambar dibawah ini...



Sumber Google


Inilah orang Malaysia yang bakar Bendera Malaysia... hanya kerana pahaman berpolitik sahaja... bendera pulak jadi mangsa.. ini belum lagi mereka memerintah negara kelak... macam2 mahu digubal dan diubah... mereka tak sedarker? perkarai in dah berlaku pada bangsa kita terutamanya umat Islam di negara jiran selatan kita? diracuni fikiran dengan halus sekali.. ni macam sekaranglah dekat Malaysia. depa tak tau fikiran mereka diperangai hanya disebalik ideology politik semata2. Fikir2 kan lah mana yang betul dan yang salah.. kelak negara tergadai dgn isu2 yang remeh tapi memberi kesan mendalam pada negara.

p/s: ni kalu nak share dibenarkan tapi jangan lupa letak link kutooo, salah dari segi undang2 copy paste hak orang tanpa letak sumber.. 

Tuesday, September 20, 2011

Sakit Perut Beramai-ramai..

entry ni pendek jer.. semalam ada g jamuan hari raya dgn staff... so hampir semua sakit perut... tulah makan banyak sangat tak ingat dunia.. tu yg kena sakit perut tu...

so sini nak ceritakan Petua-petua ilangkan sakit perut
Gambar Sexy ni tuk hilangkan sakit perut juga..
Ada 3 petua:

1: Minum madu satu sudu selawat dulu sebelum makan...
2: Ambik tepung gandum satu sudu kecil bancuhkab dgn air kacau bagi rata minum...Bismillah jgn lupa lak
3: makan pucuk jambu...kunyah perlahan- lahn telan..InsyaAllah.

Semua nie dah cuba..Alhamdulillah berkesan

p/S: Boleh juga sapu minyak angin kat perut:-)

Sunday, September 18, 2011

New Gadget, Hurry up!!

campaign image


It is a BlackBerry Galore!

A click away to the world of wonders -. BlackBerry PlayBook, BlackBerry Bold, BlackBerry Curve, BlackBerry Torch! So many choices, at such a small price.

And of course, for all Prepaid users, you’ve got to gear up your BlackBerry with the lowest Unlimited BlackBerry Day rates in the market with U Mobile - 88sen/day for unlimited streaming and BIS! Now you’ll be streaming, YouTubing and BBM-ing all day, all night.

With UMobile, the world will now be your work and play space.
VISIT HERE<<CLICK>>

Saturday, September 17, 2011

Sebelum Merdeka

Cuba korng bayangkan jika kita hidup sebelum Merdeka?

kita makan apa yer?

Minum? Mandi? Cuci Baju? Cuci Pinggan Mangkok?

Belajar?


Kerja?

Pakaian Kita?

Rumah?

Kawan-kawan Kita? Sewaktu nak mandi-manda? main Pondok-Pondok?

Korang pikir tak semua ini? so bersyukurlah kita dilahirkan zaman selepas Merdeka. 


Tanpa Seurat Benang

Kalau Manusia tanpa seurat benang tak nk aku letak dekat blog ini.. HARAM

Tapi kalau HAIWAN?? tak dosakan?

Untuk tatapan mata kamu...
Sexy tak aku?
download 003 Tanpa seurat benang....18SX (shhy! look around b4 open)
Lari2, tp korang jagn lah tengok belakang aku.. malu..
Oppss sblum ni aku tak der bulu,, naper tiba2 aku diketogerikan tanpa seurat benang nnti ko tuan blog. nk kenakan aku lah tu..

ISA Dimansohkan




Selesai sudah Perdana Menteri Malaysia menyampaikan Perutusan Khas sempena Hari Malaysia 16 September 2011. Antara Perutusan Khas itu adalah Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) akan dimansuhkan. 

2 undang-undang baru akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara. di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah. 

Selain itu tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini. Apa-apa tahanan lanjut hanya boleh dibuat dengan perintah mahkamah kecuali undang-undang berkaitan keganasan, masih dikekalkan bawah kuasa Menteri.

Dan kuasa untuk melanjutkan penahanan akan beralih daripada badan eksekutif kepada badan kehakiman kecualilah undang-undang berkaitan keganasan itu tadi.

Kerajaan juga akan memastikan hak asasi sesiapa sahaja yang terbabit di bawah undang-undang baru itu nanti terus terpelihara berlandaskan Perlembagaan Persekutuan. Kerajaan akn menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Intipati lain dalam Perutusan Khas tersebut :-

  • memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.
  • Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan.
  • Kerajaan juga akan mengkaji semula seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.
  • kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.
  • kerajaan juga tidak akan teragak-agak untuk meminda atau memansuhkan apa-apa undang-undang yang tidak lagi relevan.
Perutusan ini juga di sambut baik oleh Pembangkang dan Rakyat. "1Malaysia 3X"

Sumber: Bacaan dari text rasmi.

Soalan Cikgu 2

Dialog 2

Cikgu:''Cikgu minta kamu ceritakan tentang mak masing2''

Murid A : Emak saye seorang yang penyanyang tapi kuat berleter.

Murid B:(dgn bersungguh-sungguh) Emak saye pulak sungguh cantik tapi sampai sekarang belom berkahwin.
(^-^)


Sumber: http://www.yynr.org/v1/news+article.storyid+288.htm

Soalan Cikgu

Dialog 1

Seorang guru bertanya kepada anak muridnye.

Guru:Jika ayah kamu mendapat RM80 seminggu dan memberi emak kamu separuh,berapakah yang ayah kamu dapat?

Murid:PERANG!!



Sumber:
http://www.yynr.org/v1/news+article.storyid+288.htm

Berkenalan dengan bohsia



Mat berkenalan dengan seorang bohsia.
Mat : Jom lepak rumah aku
Bohsia : Nak buat aper?
Mat : Aku nak tunjuk sesuatu
Bohsia : Ok je
... ... ... Mat : Jom masuk bilik
Bohsia: Ok syg
Mat : Jom duk atas katil
Bohsia : Boleh jer bang
Mat : Boleh tutup lampu?
Bohsia : Boleh jer
Mat : Jom masuk selimut
Bohsia : Orait jer(berdebar²)
Mat : Meh sini pegang tgn abg..
Bohsia : Nak tunjuk aper ni bang? Suspen nih!
Mat : Tgk jam g-shock baru aku ada lampu!
Bohsia : Ceh ingatkan nak tunjuk aper tadi

Thursday, September 8, 2011

Top Up Di kenakan Cas? Setuju atau tidak?

Ak baru dapt Msj Sebentar Dari Hotlink

Bc msj dibawah

RM0. Pelanggan dihargai, mulai 15/9/11. pembelian, tambah nilai prabaya  & pek p'mulaan akan dikenakan cukai p'khidmatan sebyk 6%. Sila layari hotlink.com.my

setuju atau tidak kita terpaksa bayr cukai perkhidmatan tersebut...

Aku nak suruh Superman pakai balik Spender di luar!!!

Seksi betul lah Superman musim baru ni malu ak nak bw em..em.. tgk wayang. takut ditinggl kan hu3. koorg tgklah costume dia dr atas sampai bawah...hu3.

Tuesday, September 6, 2011

dapat BE lagi.. suka-suka

Tadi pagi tak der, tiba2 buka sekali lg. ader BE melekat dekat nufnang...
Click untuk lebih besar!!!
MBY CARA GINI KOT KUTOOO DPT BE <<SINI>>

ATAU RAHSIA KUTOOO GUNA <<INI>>

Saturday, September 3, 2011

Penyanyi dangdut tukar kepada Nyasid

sebelum tu dgr sambil baca entry ini..
Segalanya Allah


inilah Iwan Syahman

Wartawan Malaysia Mati Ditembak


IBU Jurukamera BERNAMATV, Noramfaizul Mohd Nor (gambar kecil), Naemah Abdul Majid ditenangkan ahli keluarga selepas mengetahui anaknya meninggal dunia terkena tembakan curi semasa membuat liputan Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia dan BAKTI di Mogadishu, Somalia di rumahnya di Taman Serdang Jaya di Kuala Lumpur, malam tadi. - Foto BERNAMA

Thursday, August 25, 2011

"11 AMALAN YANG TERBALIK"

Marilah kita bermuhasabah atau menilai dan menghitung kembali tentang
amalan harian kita. Kadang-kadang kita akan dapati amalan kita adalah
terbalik atau bertentangan dari apa yang patut dilakukan dan dituntut oleh
Islam. Mungkin kita tidak sedar atau telah dilalaikan atau terikut-ikut
dengan budaya hidup orang lain. Perhatikan apa yang dipaparkan dibawah
sebagai contoh amalan yang terbalik:-

1. Amalan kenduri arwah beberapa malam yang dilakukan oleh keluarga simati
selepas sesuatu kematian (malam pertama, kedua, ketiga, ketujuh dan
seterusnya) adalah terbalik dari apa yang dianjurkan oleh Rasulullah di
mana Rasulullah telah menganjurkan jiran tetangga memasak makanan untuk
keluarga simati untuk meringankan kesusahan dan kesedihan mereka. Keluarga
tersebut telah ditimpa kesedihan, terpaksa pula menyedia makanan dan
belanja untuk mereka yang datang membaca tahlil. Tidakkah mereka yang hadir
makan kenduri tersebut khuatir kalau-kalau mereka termakan harta anak yatim
yang ditinggalkan oleh simati atau harta peninggalan simati yang belum
dibahagikan kepada yang berhak menurut Islam?

Apabila Ahli Parlimen PAS Kritik PKR





Oleh mantra-indeeptots – Menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan.
Itu yang dicari sampai ke lubang cacing wartawan Karam Singh Walia berhubung perancangan cukup rapi ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh memutarbelitkan fakta mengenai kilang kimia Lynas di Gebeng, Kuantan.
Segala-galanya terbongkar melalui pendedahan 2 saintis nuklear negara yang juga orang kuat PAS.
Ikuti laporan ini.
Inilah respon yang diidamkan ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh yang bermain dengan emosi penduduk Kuantan berhubung pembinaan kilang kimia Lynas. 


Wednesday, August 24, 2011

Ambil Telefon Anda Dan Cuba Lakukan..


1.Ambil telefon bimbit korang.
2.Pergi ke "write massage".
3.On kan kamus (dictionary)
4.Taip nombor : 415683125524
Cuba lihat hasilnya dan mari dekatkn diri padanya.. lbh2 lgi d fasa terakhir ramadhan ini..
...Selamat mencuba..:-)

ada sesuatu yang menarik akan muncul...sebar2kan...:)

klu tak boleh try telepon model lain...

Saturday, August 20, 2011

Saingan Terbaru Facebook, Rasa-Rasa BOleh tak?

emmm boleh ker google plus bersaing dengan FB? benda ni tiba2 diaktif jika korg ader account google. paksa atau terpaksa yerk.. ehhh tak2 baru ak teringan aku ader aktifkan hu3.... sama2 lah kita tgk aper kelebihan google plus yg facebook tak ade. tp cam lebih kurang FB jer???
Google plus


Facebook